22 січня 2017 р.

З досвіду роботи

Cвято Букварика

(Звучить фонограма мелодії «Маленькая страна»)
Вч.: Сонечко, світи ясніш,
        Усміхайся веселіш!
        Та поклич мерщій весну!
        Пробуди її від сну!
        Бо весною гарне свято,
        Славне свято Букваря.
        Навчались первачки завзято,
        Вивчили всі букви від А і до Я.


Пісня «Вийди, вийди, сонечко»

         На веснянім видноколі сонечко сія,
         В нашім класі славне свято – свято Букваря!

         Ясне сонечко проміння посилає щедро в клас.
         Це воно, напевно, знає, що сьогодні свято в нас.

         Буквар взяли ми перший раз,
         Коли зайшли у перший клас.
         І як вам радісно сказати:
         - Читати ми вже вміємо, навчились і писати.

         Літера перша і перше слово,
         З книжкою перша серйозна розмова.
         Перша сторінка і друга сторінка,
         Успіхи перші, усмішки й сльозинки.

         Букви старанно вивчали, знаєм їх від А до Я.
         Вже сторіночку останню прочитали з Букваря.

Всі:  Читати й писати навчився наш клас.
         Ви можете всі поздоровити нас!

         Недавно дуже дивно здавалося мені:
         - І як писати рівно ці літери трудні?

         І навіть з паличками я впоратись не міг,
         Криві та з карлючками – ну просто, як на сміх.

         А далі знов рядочок, мов бублик, кругле «о»,
         Мені аж серед ночі ввижалося воно.

         Пишу – виходить криво, неначе пада вбік.
         А потім я, на диво, писав, писав і звик.

         Старались ми не марно – кривуль ніде нема.
         І ручка пише гарно, виписує сама.

     (Чути стукіт у двері. Заходить Буквар)

    Буквар: Добрий день, друзі!
                   Я – веселий Букварик, весело співаю,
                   Бо веселе свято в школі я сьогодні маю.
                   Я – розумний Букварик, все про себе знаю,
                   Свої літери слухняні вже в слова єднаю.
                   Я – щасливий Букварик, я тому радію,
                   Що всі діти в першім класі вже читати вміють.
                   Я мандрую по країнах, я з абеткою дружу.
                   І малечу як зустріну, грамоті одразу вчу.

    Вч.: - Любий Букварику! Першокласники підготували тобі пісеньку про букви.

   Пісня «Пісенька про букви»

    (Буквар дає вчительці завдання для першокласників)
    Вч.: - Діти, Букварик підготував вам завдання,для того, щоб перевірити, чого навчились ви у першому класі. Отже, перше завдання «Відгадай букву»:

1.   Цілий день біля воріт вчив баранчик алфавіт.
Добре вимучив себе, а завчив лиш букву …(«бе»)

2.   Стали букви у рядок і побігли в дитсадок.
Хто у них за ватажка? Ну, звичайно, буква …(А)

3.   Три стовпці, внизу межа, от і вийшла буква …(«ша»)

4.   Буква ця усім відома, перед Я вона стоїть.
В ній - дві палички і коло – здогадаєтесь умить. (Ю)

5.   Гарні хлопці – молодці закопали два стовпці,
Третій їм допомагав – перекладину поклав. (Н)

6.   Буква ця неначе бублик, мов обручок, хоч котись!
Здогадався? Посміхнись, називай, не помились. (О)

7.   Сіла мишка на пеньочок, з’їла бублика шматочок
І тоді від бубличка залишилась буквочка. (С)

    Вч.: - Молодці! Ви добре впоралися із завданням. Але протягом навчання в школі ви вчились не тільки читати і писати, а й рахувати. Отже, наступне завдання «Швидко порахуй»:
1.   Каже мати – квочка: «В мене два синочки
І чотири дочки». Скільки діток в квочки? (6)

2.   Біля ґанку – дві Тетянки. Біля двору – дві Федори.
Біля річки – дві Марічки. А на лузі – дві Ганнусі.
Тих дівчаток, ой багато! Порахуйте їх малята. (8)

3.   Мчаться на санчатах п’ятеро малят,
Четверо – дівчата. Скільки ж тут хлоп’ят? (1)

4.   По дорозі зайчик біг, ніс дев’ять яблук на пиріг.
Одне впало, покотилось. Скільки яблук залишилось? (8)

5.   Курка півню каже: «Друже! Бачу – ти поправивсь дуже».
Півень згодився: «Угу!» - і подибав на вагу.
Став Петько двома ногами – і затяг два кілограми.
- Ого-го, - гукнув, - ану стану тільки на одну…
Ну, так хто з вас, діти, скаже, скільки зараз півень важить? (2кг)

    Вч.: - Молодці! Добре впоралися із завданням. А щоб перепочити, заспіваємо пісню.

   Пісня «А я хлопець - молодець»

    Буквар: Що я скажу вам од душі, мої малі товариші.
                   Я вам довго служив, читати й писати навчив.
                   Допоміг я вам відкрити диво те чудове,
                   Як з маленьких зернят – літер виростає слово.
                   Літеру за літерою вчили ви щодня.
                   Підійшли до світлого справжнього знання.
                   За науку в перші дні, що ви скажете мені?

         Ми навчилися читати, ми навчилися писати,
Ми зустріли у школі навчання зорю.

І сьогодні всі разом від щирого серця
Ми приносим подяку свою Букварю!

Добрий Букварику! Перша книжко!
Хочеться навіть поплакати трішки.

Жаль розлучатися, хоч і треба.
Та ми не забудем ніколи про тебе.

Спасибі тобі за добру науку,
За паличку першу і першу букву.

За перше слово, за першу казку,
За першої вчительки першу ласку.

Ми памʼятатимем довгі роки
Мудрі й повчальні твої уроки.

    Всі: Прощавай, Букварику, наш найперший друже,
           Ми тобі, Букварику, дякуємо дуже!

    Буквар: - А тепер вам, діти, от із ким дружити.
    (Заходять читанка, рідна мова, математика.)
                   Читанко добра, прийми естафету,
                   Веди школярів по дорогах планети.
                   Хай відкривають їх розум і руки
                   Незнані шляхи на планеті Наука.

    Читанка: - Я – ваша перша читанка,
                   Красива в мене свитонька,
                   Цікаві сторінки, є вірші і казки.
                   Покажу вам сто земель,
                   Ще й космічний корабель.
                   Даруватиму щодня і забави, і знання.
                   Букварику, мій братику, розумна голова,
                   Твої веселі літери складуть мої слова.
                   А ти спочинь до вересня, чи просто погуляй.
                   Букварику, мій братику, спасибі і прощай.
                   Хай збудуться всі побажання хороші,
                   А вас я у дальню дорогу запрошую.
                   Буду ще довго потрібна вам.
                   Потім колегам своїм передам.

    Рідна мова: - Я не з лісу, я не з поля, нелегка у мене доля.
                   Через радість і біду я з віків до вас іду.
                   Я дитину колисала, Батьківщину захищала.
                   І від роду і до роду зберігала свою вроду.
                   Я завжди вас буду вчити рідним словом дорожити.
                   Бо хто любить мову рідну, той багатий, а не бідний.

    Математика:  - Раз, два, три, чотири, п’ять – вміють діти рахувать.
                   Але хто мене не знає, хай даремно не гуляє.
                   Одинадцять чи дванадцять ставлю, як уроки вчать.
                   А хто вчить їх трошки гірше, я поставлю «7» - не більше.
                   За невивчені слова я поставлю тільки «2».
                   А ледачим і недбалим «одиницю» я поставлю.
                   Щоби весело гуляти, всі уроки треба знати!

   Руханка «Ось наш дружний перший клас»
Ось наш дружний перший клас.
         (Постава пряма, повертають голову праворуч – ліворуч.)
                  Він великий досить в нас.
(Розводять прямі руки в сторони.)
                  Школярів чимало в нім,
(Беруться за руки і йдуть вперед.)
В першім класі у моїм.
(Діти крокують назад, з подальшим роз’єднанням рук.)
Симпатичні тут дівчатка!
(Дівчатка ставлять руки на пояс і ритмічно притупують на місці, хлопчики плескають у долоні.)
Гарні хлопчики-хлоп’ятка.
(Хлопчики й дівчатка міняють рухи.)
Вчитись будемо відмінно,
(З’єднують руки, крокують уперед.)
І старанно, і сумлінно.
(Крокують назад.)
А дружити без образ –
(Діти рознімають руки, підносять вгору вказівні пальці й погойдують ними.)
Буде кращим перший клас!
(Знову беруться за руки і піднімають їх вгору, підводячись навшпиньки.)

    Буквар (звертається до читанки, рідної мови, математики):
                   - Цих діток я прошу навчати того, що знаєте самі.
                   (звертається до учнів): - А вас прошу не лінуватись,
                   І вчить уроки день при дні.
                   І берегти книжки!
                   Віднині найперші друзі вам вони.

    Читанка: - Спасибі! Колеги, ми стрінемось потім,
                   Ще жде вас попереду море роботи.

         (Буквар, читанка, рідна мова, математика виходять.)

   Пісня «Черевички»

        (Заходить Незнайко)
    Незнайко: - Здрастуйте, друзі! А чому ви тут зібрались,
                   Так красиво й гарно вбрались?
                   Ой, як вас усіх багато! Та невже сьогодні свято?

    Діти: - Так!

    Незнайко: - Свято? Але яке саме? Новий рік! Ні, наче рано…
                   Може свято Миколая? Підкажіть, бо я не знаю!

    Вч.: - Ну що, діти, підкажемо Незнайкові, що у нас за свято?

    Діти: - Так!

    Вч.: - Нас зібралось тут багато, бо Букварика в нас свято?

    Незнайко: - Любі хлопчики й дівчата!
                   Йшов я долами, степами, через луки, через ліс,
                   І торбинку з загадками за плечима вам приніс.
                   Та мотузка перервалась, відгадки порозбігались.
                   Поможіть мені, малята, ті загадки відгадати.
    (Незнайко загадує загадки.)
1.   Невеличкий, кольоровий
                            Кожний день іде до школи.
                            І Галинка, і Максим
                            Кожен день крокують з ним,
                            А у ньому, як завжди
                            Ручки, зошити, книжки.  (Портфель)

2.   Дуже я потрібна всім —
                            І дорослим, і малим.
                            Всіх я розуму учу,
                            А сама завжди мовчу.  (Книжка)
        
3.   Ой, які ж ви молодці,
                            Наші ручки й олівці.
                            Ви не губитесь ніколи,
                            Вчасно йдете ви до школи.
                            Помагає в цьому нам
                            Наш новесенький … (пенал).

4.   Дерев'яний та довгенький,
                            Маю носик я гостренький.
                            На білому слід лишаю,
                            І всіх діток потішаю.  (Олівець)
                                                 
5.   Грамоти не знаю, а цілий вік пишу.  (Ручка)

6.   Чи в лінійку, чи в клітинку —
                            Чистим був, а за хвилинку
                            Мерехтить від цифр і літер.
                            Здогадались, що це, діти?
                            Ручці він говорить: ,,Прошу!”
                            Це — шкільний учнівський … (зошит).

         - Молодці! Всі загадки відгадали.
         А тепер, перший клас, я запрошую всіх вас –
         Якщо, звісно, ви не проти – веселитись в хороводі.
         Ширше коло, ширше круг – сяйте усмішки навкруг!

   Таночок (під мелодію пісні «Ой, єсть в лісі калина»)
(Заходить Карлсон)

     Карлсон: - Чарівник я веселенький,
                   В міру пишний та повненький.
                   Чоловік у цвіті літ.
                   Просто Карлсон я! привіт!

     Діти: - Привіт!

    Карлсон: - Я цікаві ігри знаю -
                   Я ж бешкетник та пустун, витівник та веселун!
                   Отже, любий перший клас, гра у мене є для вас!
                   Зараз вірш вам прочитаю.
                   Я почну, а ви кінчайте, хором дружно промовляйте:
                   «Я також!» Та голосніше!
                   Починаймо ж гру хутчіше.

     (Карлсон промовляє рядки вірша не поспішаючи, чітко та виразно.)

     Гра «Я також!»:  - Я проснувсь сьогодні рано…
                                      Умивався я під краном…
                                      Вправно ліжко застелив…
                                      Піввідра варення з’їв…
                                      По дахах домів гуляв…
                                      Сто котів перелякав…
                                      В цирк ходив я на виставу…
                                      Спати там заліз під лаву…
                                      Я сінця приніс коню…
                                      Він так схожий на свиню…

     Вч.: - От так Карлсон! Ну ти, друже,
             Розсмішить зумів нас дуже!

    Карлсон: - А ви мене повеселите?

   Коломийки про школу

    Карлсон: - Молодці ви, перший клас!
                     Ну, мені летіти час!

   Пісня – інсценізація «Біла квочка»
(Під час пісні вибігає лисичка і ловить курчаток)

    Лисичка: - Я – Лисичка, я – сестричка,
                   Хитрувати маю звичку.
                   І отут, на цьому святі,
                   Я теж буду хитрувати.
                   І все – таки спробую перехитрити хоч кого небудь із цього класу.
                   Давайте пограємо гру «Повторюй за мною».
                   Ви маєте повторювати все, що я скажу, тоді отримаєте приз. Згода?

    (Лисичка вибирає для гри одну дитину, показує приз – цукерку на паличці.)
                  
                   - Отже, повторюй за мною: «У класі дуже весело».

    1-ша дитина: - У класі дуже весело.
            
    Лисичка: - Хлопчики сміються, а дівчатка – ні.
                        
    1-ша дитина: - Хлопчики сміються, а дівчатка - ні.
            
    Лисичка: - Ось ти й помилився!
    (Збита з пантелику дитина збентежено мовчить.)
                   - Ага! Що ж ти не повторюєш моєї останньої фрази?
                   Вона була «Ось ти й помилився!». А ти її не повторив!

    (Дитина повертається на своє місце, а Лисичка вибирає наступного гравця.)

                   - Може ти не допустиш помилки?
                   Повторюй за мною: «Сьогодні весняна погода».

    2-га дитина: - Сьогодні весняна погода.
            
    Лисичка: - День ясний та погожий.
                        
    2-га дитина: - День ясний та погожий.
            
    Лисичка: - Та кажи голосніше!
    (Збита з пантелику дитина повторює ще раз фразу «День ясний та погожий»)
                   - От дивак! Остання моя фраза була «Та кажи голосніше!»
                   Це і треба було казати. На жаль, і ти не впорався!

    (Дитина повертається на своє місце.  Лисичка викликає наступного гравця.)

                   - Ох-ох-ох! Що ж мені з вами робити?
                   Я навіть згідна віддати два призи переможцю цієї гри.
    (Дістає ще одну цукерку)
                   - Ну, хто ще спробує погратися зі мною, щоб отримати його?
    (Лисичка показує дітям дві цукерки і викликає наступного гравця.)
                   - Слухай і повторюй за мною: «Складно повторити фразу»

    3-тя дитина: - Складно повторити фразу.
            
    Лисичка: - А я це зуміла одразу.
                        
    3-тя дитина: - А я це зуміла одразу.

    (Лисичка простягає цукерки дитині і каже)
            
    Лисичка: - Ось тепер, друже, отримуй приз!
    (Дитина намагається взяти приз, а Лисичка хитро посміхається і спиняє її)
                   - Почекай, почекай!
Третьою фразою були слова «Ось тепер, друже, отримуй приз!»
                   Тобі треба було повторити, а ти не повторила. Давай приз назад.
                   Ура! Я вас перехитрила! Але у мене є ще інші призи для вас.
                   Це свідоцтва про закінчення першого класу.

    (Лисичка віддає свідоцтва вчительці, а вона вручає їх дітям.)

   Пісня Н.Май «Перший дзвоник»

         Перший раз в перший клас!
         Рік тому зустрів він нас.
         Скоро підем в клас наступний,
         Вітер хай нам дме попутний.

         І ця ж дошка, крейда,парти
         Разом з нами перейдуть.
         Трішки вищі стануть парти –
         Разом з нами підростуть.

         Ну, а вчителька, як буде?
         Що, покине усіх нас?

         Ні, вона разом із нами
         Переходить в другий клас.

         Цей рік непомітно зовсім пролетів,
І всі підросли ми, дорослими стали.
А попереду ще стільки днів,
Відкриття і нові п’єдестали.

Дуже весело гуляти нам на святі Букваря,
Та прощатися зі святом нам усім уже пора.

   Пісня «Вчать у школі»


Немає коментарів:

Дописати коментар