Cвято Букварика
(Звучить фонограма мелодії «Маленькая страна»)
Вч.: Сонечко, світи ясніш,
Усміхайся
веселіш!
Та поклич
мерщій весну!
Пробуди її
від сну!
Бо весною
гарне свято,
Славне
свято Букваря.
Навчались
первачки завзято,
Вивчили всі
букви від А і до Я.
Пісня
«Вийди, вийди, сонечко»
На веснянім видноколі сонечко
сія,
В нашім
класі славне свято – свято Букваря!
Ясне
сонечко проміння посилає щедро в клас.
Це воно,
напевно, знає, що сьогодні свято в нас.
Буквар
взяли ми перший раз,
Коли зайшли
у перший клас.
І як вам
радісно сказати:
- Читати ми
вже вміємо, навчились і писати.
Літера
перша і перше слово,
З книжкою
перша серйозна розмова.
Перша
сторінка і друга сторінка,
Успіхи
перші, усмішки й сльозинки.
Букви
старанно вивчали, знаєм їх від А до Я.
Вже
сторіночку останню прочитали з Букваря.
Всі: Читати
й писати навчився наш клас.
Ви можете
всі поздоровити нас!
Недавно
дуже дивно здавалося мені:
- І як
писати рівно ці літери трудні?
І навіть з
паличками я впоратись не міг,
Криві та з
карлючками – ну просто, як на сміх.
А далі знов
рядочок, мов бублик, кругле «о»,
Мені аж
серед ночі ввижалося воно.
Пишу –
виходить криво, неначе пада вбік.
А потім я,
на диво, писав, писав і звик.
Старались
ми не марно – кривуль ніде нема.
І ручка
пише гарно, виписує сама.
(Чути стукіт у двері. Заходить Буквар)
Буквар: Добрий
день, друзі!
Я
– веселий Букварик, весело співаю,
Бо
веселе свято в школі я сьогодні маю.
Я
– розумний Букварик, все про себе знаю,
Свої
літери слухняні вже в слова єднаю.
Я
– щасливий Букварик, я тому радію,
Що
всі діти в першім класі вже читати вміють.
Я
мандрую по країнах, я з абеткою дружу.
І
малечу як зустріну, грамоті одразу вчу.
Вч.: -
Любий Букварику! Першокласники підготували тобі пісеньку про букви.
Пісня «Пісенька про букви»
(Буквар дає вчительці завдання для першокласників)
Вч.: -
Діти, Букварик підготував вам завдання,для того, щоб перевірити, чого навчились
ви у першому класі. Отже, перше завдання «Відгадай букву»:
1.
Цілий день біля воріт вчив баранчик алфавіт.
Добре вимучив себе, а завчив лиш букву …(«бе»)
2.
Стали букви у рядок і побігли в дитсадок.
Хто у них за ватажка? Ну, звичайно, буква …(А)
3.
Три стовпці, внизу межа, от і вийшла буква …(«ша»)
4.
Буква ця усім відома, перед Я вона стоїть.
В ній - дві палички і коло –
здогадаєтесь умить. (Ю)
5.
Гарні хлопці – молодці закопали два стовпці,
Третій їм допомагав – перекладину поклав. (Н)
6.
Буква ця неначе бублик, мов обручок, хоч котись!
Здогадався? Посміхнись, називай, не помились. (О)
7.
Сіла мишка на пеньочок, з’їла бублика шматочок
І
тоді від бубличка залишилась буквочка. (С)
Вч.:
- Молодці! Ви добре впоралися із завданням. Але протягом
навчання в школі ви вчились не тільки читати і писати, а й рахувати. Отже, наступне
завдання «Швидко порахуй»:
1.
Каже мати – квочка: «В мене два синочки
І чотири дочки». Скільки діток в квочки? (6)
2.
Біля ґанку – дві Тетянки. Біля двору – дві Федори.
Біля річки – дві Марічки. А на лузі – дві Ганнусі.
Тих дівчаток, ой багато! Порахуйте їх малята. (8)
3.
Мчаться на санчатах п’ятеро малят,
Четверо – дівчата. Скільки ж тут хлоп’ят? (1)
4.
По дорозі зайчик біг, ніс дев’ять яблук на пиріг.
Одне впало, покотилось. Скільки яблук залишилось? (8)
5.
Курка півню каже: «Друже! Бачу – ти поправивсь дуже».
Півень згодився: «Угу!» - і подибав на вагу.
Став Петько двома ногами – і затяг два кілограми.
- Ого-го, - гукнув, - ану стану тільки на одну…
Ну,
так хто з вас, діти, скаже, скільки зараз півень важить? (2кг)
Вч.: -
Молодці! Добре впоралися із завданням. А щоб перепочити, заспіваємо пісню.
Пісня «А я хлопець - молодець»
Буквар:
Що я скажу вам од душі, мої малі товариші.
Я
вам довго служив, читати й писати навчив.
Допоміг
я вам відкрити диво те чудове,
Як
з маленьких зернят – літер виростає слово.
Літеру
за літерою вчили ви щодня.
Підійшли
до світлого справжнього знання.
За
науку в перші дні, що ви скажете мені?
Ми
навчилися читати, ми навчилися писати,
Ми зустріли у школі навчання
зорю.
І сьогодні всі разом від
щирого серця
Ми приносим подяку свою
Букварю!
Добрий Букварику! Перша
книжко!
Хочеться навіть поплакати
трішки.
Жаль розлучатися, хоч і
треба.
Та ми не забудем ніколи про
тебе.
Спасибі тобі за добру науку,
За паличку першу і першу
букву.
За перше слово, за першу
казку,
За першої вчительки першу
ласку.
Ми памʼятатимем довгі роки
Мудрі й повчальні твої уроки.
Всі: Прощавай,
Букварику, наш найперший друже,
Ми тобі, Букварику, дякуємо дуже!
Буквар:
- А тепер вам, діти, от із ким дружити.
(Заходять читанка, рідна мова, математика.)
Читанко
добра, прийми естафету,
Веди
школярів по дорогах планети.
Хай
відкривають їх розум і руки
Незнані
шляхи на планеті Наука.
Читанка:
- Я – ваша перша читанка,
Красива
в мене свитонька,
Цікаві
сторінки, є вірші і казки.
Покажу
вам сто земель,
Ще
й космічний корабель.
Даруватиму
щодня і забави, і знання.
Букварику,
мій братику, розумна голова,
Твої
веселі літери складуть мої слова.
А
ти спочинь до вересня, чи просто погуляй.
Букварику,
мій братику, спасибі і прощай.
Хай
збудуться всі побажання хороші,
А
вас я у дальню дорогу запрошую.
Буду
ще довго потрібна вам.
Потім
колегам своїм передам.
Рідна
мова: - Я не з лісу, я не з поля, нелегка у мене доля.
Через
радість і біду я з віків до вас іду.
Я
дитину колисала, Батьківщину захищала.
І
від роду і до роду зберігала свою вроду.
Я
завжди вас буду вчити рідним словом дорожити.
Бо
хто любить мову рідну, той багатий, а не бідний.
Математика:
- Раз, два, три, чотири, п’ять –
вміють діти рахувать.
Але
хто мене не знає, хай даремно не гуляє.
Одинадцять
чи дванадцять ставлю, як уроки вчать.
А
хто вчить їх трошки гірше, я поставлю «7» - не більше.
За
невивчені слова я поставлю тільки «2».
А
ледачим і недбалим «одиницю» я поставлю.
Щоби
весело гуляти, всі уроки треба знати!
Руханка «Ось наш дружний перший клас»
Ось наш
дружний перший клас.
(Постава пряма, повертають голову
праворуч – ліворуч.)
Він великий досить в нас.
(Розводять прямі руки в сторони.)
Школярів чимало в нім,
(Беруться за руки і йдуть вперед.)
В першім
класі у моїм.
(Діти крокують назад, з подальшим роз’єднанням рук.)
Симпатичні
тут дівчатка!
(Дівчатка ставлять руки на пояс і ритмічно притупують на
місці, хлопчики плескають у долоні.)
Гарні
хлопчики-хлоп’ятка.
(Хлопчики й дівчатка міняють рухи.)
Вчитись
будемо відмінно,
(З’єднують руки, крокують уперед.)
І
старанно, і сумлінно.
(Крокують назад.)
А дружити
без образ –
(Діти рознімають руки, підносять вгору вказівні пальці й
погойдують ними.)
Буде
кращим перший клас!
(Знову беруться за руки і піднімають їх вгору,
підводячись навшпиньки.)
Буквар (звертається
до читанки, рідної мови, математики):
-
Цих діток я прошу навчати того, що знаєте самі.
(звертається
до учнів): - А вас прошу не лінуватись,
І
вчить уроки день при дні.
І
берегти книжки!
Віднині
найперші друзі вам вони.
Читанка:
- Спасибі! Колеги, ми стрінемось потім,
Ще
жде вас попереду море роботи.
(Буквар, читанка, рідна мова, математика виходять.)
Пісня «Черевички»
(Заходить Незнайко)
Незнайко:
- Здрастуйте, друзі! А чому ви тут зібрались,
Так
красиво й гарно вбрались?
Ой,
як вас усіх багато! Та невже сьогодні свято?
Діти:
- Так!
Незнайко: - Свято?
Але яке саме? Новий рік! Ні, наче рано…
Може
свято Миколая? Підкажіть, бо я не знаю!
Вч.: - Ну що,
діти, підкажемо Незнайкові, що у нас за свято?
Діти:
- Так!
Вч.: -
Нас зібралось тут багато, бо Букварика в нас свято?
Незнайко:
- Любі хлопчики й дівчата!
Йшов
я долами, степами, через луки, через ліс,
І
торбинку з загадками за плечима вам приніс.
Та
мотузка перервалась, відгадки порозбігались.
Поможіть
мені, малята, ті загадки відгадати.
(Незнайко загадує загадки.)
1.
Невеличкий, кольоровий
Кожний
день іде до школи.
І
Галинка, і Максим
Кожен
день крокують з ним,
А
у ньому, як завжди
Ручки,
зошити, книжки. (Портфель)
2.
Дуже я потрібна всім —
І дорослим, і малим.
Всіх я розуму учу,
А сама завжди мовчу.
(Книжка)
3.
Ой, які ж ви молодці,
Наші ручки й олівці.
Ви не губитесь ніколи,
Вчасно йдете ви до школи.
Помагає в цьому нам
Наш новесенький … (пенал).
4.
Дерев'яний та довгенький,
Маю носик я гостренький.
На білому слід лишаю,
І всіх діток потішаю.
(Олівець)
5.
Грамоти не знаю, а цілий вік пишу. (Ручка)
6.
Чи в лінійку, чи в клітинку —
Чистим був, а за хвилинку
Мерехтить від цифр і літер.
Здогадались, що це, діти?
Ручці він говорить: ,,Прошу!”
Це — шкільний учнівський … (зошит).
- Молодці!
Всі загадки відгадали.
А тепер,
перший клас, я запрошую всіх вас –
Якщо,
звісно, ви не проти – веселитись в хороводі.
Ширше коло,
ширше круг – сяйте усмішки навкруг!
Таночок (під мелодію пісні «Ой, єсть в лісі
калина»)
(Заходить
Карлсон)
Карлсон:
- Чарівник я веселенький,
В
міру пишний та повненький.
Чоловік
у цвіті літ.
Просто
Карлсон я! привіт!
Діти:
- Привіт!
Карлсон: -
Я цікаві ігри знаю -
Я
ж бешкетник та пустун, витівник та веселун!
Отже,
любий перший клас, гра у мене є для вас!
Зараз
вірш вам прочитаю.
Я
почну, а ви кінчайте, хором дружно промовляйте:
«Я
також!» Та голосніше!
Починаймо
ж гру хутчіше.
(Карлсон промовляє рядки вірша не
поспішаючи, чітко та виразно.)
Гра
«Я також!»: - Я проснувсь
сьогодні рано…
Умивався
я під краном…
Вправно
ліжко застелив…
Піввідра
варення з’їв…
По
дахах домів гуляв…
Сто
котів перелякав…
В
цирк ходив я на виставу…
Спати
там заліз під лаву…
Я
сінця приніс коню…
Він
так схожий на свиню…
Вч.: -
От так Карлсон! Ну ти, друже,
Розсмішить зумів нас дуже!
Карлсон: -
А ви мене повеселите?
Коломийки про школу
Карлсон: -
Молодці ви, перший клас!
Ну, мені летіти час!
Пісня – інсценізація «Біла квочка»
(Під час
пісні вибігає лисичка і ловить курчаток)
Лисичка:
- Я – Лисичка, я – сестричка,
Хитрувати
маю звичку.
І
отут, на цьому святі,
Я
теж буду хитрувати.
І
все – таки спробую перехитрити хоч кого небудь із цього класу.
Давайте
пограємо гру «Повторюй за мною».
Ви
маєте повторювати все, що я скажу, тоді отримаєте приз. Згода?
(Лисичка вибирає для гри одну дитину,
показує приз – цукерку на паличці.)
-
Отже, повторюй за мною: «У класі дуже весело».
1-ша
дитина: - У класі дуже весело.
Лисичка:
- Хлопчики сміються, а дівчатка – ні.
1-ша
дитина: - Хлопчики сміються, а дівчатка - ні.
Лисичка:
- Ось ти й помилився!
(Збита з пантелику дитина збентежено
мовчить.)
-
Ага! Що ж ти не повторюєш моєї останньої фрази?
Вона
була «Ось ти й помилився!». А ти її не повторив!
(Дитина повертається на своє місце, а
Лисичка вибирає наступного гравця.)
-
Може ти не допустиш помилки?
Повторюй
за мною: «Сьогодні весняна погода».
2-га дитина: -
Сьогодні весняна погода.
Лисичка:
- День ясний та погожий.
2-га
дитина: - День ясний та погожий.
Лисичка:
- Та кажи голосніше!
(Збита з пантелику дитина повторює ще раз
фразу «День ясний та погожий»)
-
От дивак! Остання моя фраза була «Та кажи голосніше!»
Це
і треба було казати. На жаль, і ти не впорався!
(Дитина повертається на своє місце. Лисичка викликає наступного гравця.)
-
Ох-ох-ох! Що ж мені з вами робити?
Я
навіть згідна віддати два призи переможцю цієї гри.
(Дістає ще одну цукерку)
- Ну, хто ще
спробує погратися зі мною, щоб отримати його?
(Лисичка показує дітям дві цукерки і
викликає наступного гравця.)
- Слухай і
повторюй за мною: «Складно повторити фразу»
3-тя дитина: -
Складно повторити фразу.
Лисичка:
- А я це зуміла одразу.
3-тя
дитина: - А я це зуміла одразу.
(Лисичка простягає цукерки дитині і каже)
Лисичка:
- Ось тепер, друже, отримуй приз!
(Дитина намагається взяти приз, а Лисичка
хитро посміхається і спиняє її)
-
Почекай, почекай!
Третьою
фразою були слова «Ось тепер, друже, отримуй приз!»
Тобі
треба було повторити, а ти не повторила. Давай приз назад.
Ура!
Я вас перехитрила! Але у мене є ще інші призи для вас.
Це
свідоцтва про закінчення першого класу.
(Лисичка віддає свідоцтва вчительці, а вона
вручає їх дітям.)
Пісня Н.Май «Перший дзвоник»
Перший раз
в перший клас!
Рік тому
зустрів він нас.
Скоро підем
в клас наступний,
Вітер хай
нам дме попутний.
І ця ж
дошка, крейда,парти
Разом з
нами перейдуть.
Трішки вищі
стануть парти –
Разом з
нами підростуть.
Ну, а вчителька,
як буде?
Що, покине
усіх нас?
Ні, вона
разом із нами
Переходить
в другий клас.
Цей рік
непомітно зовсім пролетів,
І всі підросли ми, дорослими
стали.
А попереду ще стільки днів,
Відкриття і нові п’єдестали.
Дуже весело гуляти нам на
святі Букваря,
Та прощатися зі святом нам
усім уже пора.
Пісня «Вчать у школі»
Немає коментарів:
Дописати коментар