Виступ –
презентація
на районному методобʼєднанні
вчителів початкового навчання
Особливості роботи
за новою програмою
та новим підручником
у 2 класі з освітньої галузі «Математика»
2
- Коментарі до презентації
(Слайд 2) В 2013-2014 н.р. здійснюватиметься другий
етап переходу на новий Державний стандарт початкової загальної освіти,
а це означає, що продовжиться робота за навчальними програмами, затвердженими
наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 12.09.2011р.
№1050 «Про навчальні програми для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних
закладів», які розміщені на офіційних сайтах Міністерства www.mon.gov.ua та Інституту інноваційних технологій і змісту освіти www.iitzo.gov.ua, а також у
друкованому збірнику навчальних програм «Видавничого дому ,,Освіта”» (Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів із
навчанням українською мовою. 1-4 класи. – К.: Видавничий дім ,,Освіта”, 2013.).
(Слайд 3) Даною програмою на вивчення
математики у 2 класі передбачено 136 годин і відведено 4 години на тиждень
(відповідно до Типового навчального плану, затвердженого наказом Міністерства
освіти і науки, молоді та спорту України від 10.06.2011р. №572).
Зміст
навчального матеріалу нової програми дещо відрізняється від змісту
попередньої програми:
а)
теми «Нумерація чисел у межах 100»,
«Додавання і віднімання чисел у межах 100 (без переходу через розряд)»
передбачені для повторення, тому що вивчалися у 1 класі;
б)
тема «Таблиці множення і ділення»
розрахована не тільки на вивчення таблиць множення і ділення чисел 2-5, а й
чисел 6-9, що раніше вивчались аж у 3 класі;
в)
тему «Письмове додавання і
віднімання чисел у межах 100» перенесено для вивчення у 3 класі.
Інші теми
у змісті навчального матеріалу залишаються без змін.
(Слайд 4)Головним завданням навчання математики є формування у школярів ключових математичних
компетенцій (обчислювальних, інформаційно-графічних, просторово-орієнтаційних,
алгебраїчних, геометричних, логічних), результатом засвоєння яких є математична
компетентність учнів.
(Слайд
5) Реалізація змісту освіти навчальної програми для 2 класу здійснюватиметься
за підручниками і навчальними посібниками, зазначеними у основному та
додатковому переліках навчальної літератури, рекомендованої Міністерством
освіти і науки для використання в початкових класах. Серед них і підручник,
який надійшов у наші бібліотеки, «Математика. 2 клас» (авт. М.В.Богданович,
Г.П.Лишенко). Цей підручник є
частиною навчально-методичного комплекту, до складу якого ще входить робочий
зошит та книга для вчителя.
(Слайд
6) У підручнику навчальний матеріал розміщено поурочно, матеріали уроків
містять завдання з підготовки до вивчення, ознайомлення та первинного закріплення
нового матеріалу, а також завдання для закріплення раніше вивченого матеріалу і
підготовки до наступного уроку. Це сприяє побудові системи уроків з урахуванням
взаємозв’язків, наступності та поступового підвищення ступеня складності.
Вміщені у підручнику узагальнюючі тексти, таблиці, схеми
допоможуть учням узагальнити навчальний матеріал, усвідомити його
змістово-логічні зв’язки.
Зразки
виконання завдань, розв’язування задач, міркувань, подані у підручнику,
спонукають учнів до самоконтролю і самооцінки.
(Слайд 7) Увагу вчителю слід зосередити на таких
особливостях підручника:
Ø
Однаковий підхід
до ознайомлення зновим матеріалом. Наприклад, вивчення таблиць додавання і віднімання чисел
відбувається за однаковим планом. Завдання підручника вимагає спочатку
розглянути таблицю, потім пояснити прийоми додавання та віднімання чисел з
переходом через розряд, тоді перевірити результати обчислень за таблицями, а
також розказати їх з пам’яті. Таблиці множення і ділення теж складаються за
однаковим планом.
(Слайд 8)
Ø
Значно
збільшується кількість геометричних завдань, що сприятиме кращому розвитку в учнів
просторово-схематичного мислення. Виконання геометричних завдань передбачені в
підручнику майже на кожному уроці.
(Слайд 9)
Ø
Однією з новацій Державного стандарту освіти молодших школярів у галузі
математики є виокремлення змістової лінії «Сюжетні задачі». Система
сюжетних складених задач підручника спрямована на вироблення загальних
підходів до їх розв’язування. Тому задачі для домашніх завдань не завжди
подібні до задач, які розв’язувались на уроці.
(Слайд 10)
Ø
На кожному уроці є завдання з умовним позначенням – «сніжинкою», які використовуються для поглибленого засвоєння
матеріалу, що розглядається. Для кожного уроку подано також завдання з логічним
навантаженням.
(Слайд 11)
Ø Після кожної теми вміщено «Додаткові завдання», які вчитель
використовує відповідно до свого бачення їх місця у навчальному процесі.
(Слайд 12) Під час складання календарного плану роботи можна
користуватись орієнтовним плануванням уроків математики, розробленим одним із
авторів підручника Григорієм Лишенком, що міститься у журналі «Початкова школа»
№8, 2013р. Дане календарне планування містить тему, мету уроку, а також вже
розподілені контрольні роботи.
Немає коментарів:
Дописати коментар