25 грудня 2016 р.

Методична скринька

Виступ  на  шкільному  методобʼєднанні 
вчителів  початкового  навчання
                                                       
 Дидактична гра

Дидактична гра – один із провідних методів навчання у початковій школі, найприродніша і найпривабливіша діяльність для дітей молодшого шкільного віку. Використання ігрових форм на уроках – це найважливіший шлях залучення дітей до навчання.
Заглиблюючись у цікаві ігри, учні навіть не помічають, як у них формується ряд дуже важливих знань, умінь і навичок. Оволодівши ними, діти непомітно для себе, невимушено, легко і швидко набувають ключових компетентностей початкової освіти.
На кожному уроці у своїй роботі я використовую різноманітні дидактичні ігри. Серед них є такі, які найбільше люблять грати учні на уроках.
Навчання грамоти. Читання
Впіймай звук
Правила гри: вчитель читає вірш на повторення певного звуку у словах, а діти плескають в долоні, коли почують слово із потрібним звуком.
Телеграф
Правила гри: вчитель називає учню слово, а той має відстукати по парті стільки разів, скільки складів у цьому слові. Усі інші діти – «контролери» - перевіряють правильність виконання завдання.
Чарівна паличка
Правила гри: вчитель торкається будь–якого предмета чи малюнка в класі «чарівною паличкою», а учні хором або по одному називають послідовно всі звуки у назві цього предмета.
Лото в парах
Правила гри: на партах дітей розміщені предметні малюнки та фішки. Один учень кладе малюнок на парту, інший називає його та викладає з фішок звукову модель. Потім учні міняються ролями. Правильність виконання завдання контролює вчитель.
Зайчик
Правила гри: вчитель пропонує прочитати склади, «стрибаючи», як зайчик, знизу вгору.                


                 А              О              І                И
        М              В             К               Т               Р
Загублена буква
Правила гри: вчитель пропонує вставити у слово загублену букву і прочитати його.
Збери слово
Правила гри: із запропонованих вчителем букв учні складають слова (за певний період часу). Перемагає той, хто складе найбільше слів.
Шукай слово
Правила гри: вчитель називає слово, а учні повинні його швидко знайти у тексті та прочитати разом із наступним словом. Перемагає той, хто першим знайде найбільше слів.
Впіймай помилку
Правила гри: вчитель читає текст, навмисно змінюючи якісь слова. Учні стежать за читанням вчителя і, помітивши помилку, виправляють його.
Розвідники
Правила гри: вчитель ділить клас на команди, потім дає завдання шукати потрібні слова (наприклад: слова-назви предметів, слова-назви дій і ін.). перемагає команда, яка не пропустить жодного потрібного слова.
Фотооко
Правила гри: на дошці записано слова. За короткий проміжок часу діти мають «сфотографувати» їх зором і відповісти на запитання, чи є в ньому те чи інше слово. Слова при цьому закриваються.
Відлуння
Правила гри: вчитель читає або називає слова, а учні хором повторюють за ним останній склад.

Українська мова
Доповни речення
Правила гри: вчитель пропонує учням будь–яке слово, а учні по черзі доповнюють його новими словами, поступово утворюючи речення.
Наприклад: Сонечко.
                     Ясне сонечко.
                     Світить ясне сонечко  і т. д.
Знайди помилки
Правила гри: вчитель пропонує учням знайти помилки в словах, правило написання яких вже вивчили. Перемагає той, хто найшвидше виправить усі помилки.
Склади речення
Правила гри: вчитель пропонує дітям скласти речення зі слів, що переплуталися.
Склади розповідь
Правила гри: вчитель пропонує дітям скласти зв’язну розповідь із речень, що переплуталися. (Розповідь можна складати не тільки із поплутаних речень, а й за малюнком.)
Друкарська машинка
Правила гри: вчитель диктує учням слова (речення чи невеликий текст). Діти записують. Коли слово чи речення закінчиться, усі повинні сплеснути в долоні, а коли потрібно поставити розділовий знак – тупнути ногою. Перемагає той, хто правильно напише диктант і не помилиться під час рухів.

Математика
Детектор
Правила гри: підкреслити помилкові дані у вже розв’язаних (на дошці чи картках) прикладах.
Мовчанка
Обладнання: набір карток з числами чи геометричні фігури.
Зміст гри. Основне правило: учень повинен відповідати на запитання вчителя, не вимовляючи жодного слова.
Забий гол
Правила гри: на воротах, які прикріплюються на дошці, вчитель розміщує м’яч із числом. Учні по черзі називають будь-який приклад, результатом якого є даний м’яч. Виграє той, хто назвав найбільше прикладів.
Хто швидше?
Правила гри: на дошці у 2 стовпчики записано приклади, а між ними результати. Учні двох команд по черзі з’єднують приклади із правильним результатом за допомогою стрілки. Перемагає команда, яка швидко і правильно знайшла відповідь.
Назви сусідів
Правила гри: учасники стають у коло, в центрі якого – ведучий з м’ячем. Він кидає м’яч кожному учневі і називає будь-яке число в межах вивчених. Той, хто ловить, повинен назвати сусідів названого числа. Гру можна грати без ведучого - кидати м’яч по черзі.
Відгадай число
Правила гри: діти працюють у парах. Перший учень задумує число, а після завдання вчителя (наприклад: збільшити задумане число на 5) швидко говорить результат. Другий учень має відгадати задумане число.
Ой, який я молодець!
Правила гри: після самостійного розв’язання прикладів учнями провести колективну перевірку правильного виконання завдань. Один із учнів зачитує відповіді до прикладів. Інші перевіряють, і якщо розв’язок правильний, кажуть: ,,Ой, який я молодець!’’, а якщо не правильний: ,, Ай яй-яй!”. Разом виправляють помилки.

Природознавство
Морозкова атака
Правила гри: одержавши запитання чи завдання, учасники гри протягом однієї хвилини висловлюють різноманітні гіпотези, дискутують, віддаючи перевагу тій чи іншій ідеї, а по закінченню часу пропонують свою відповідь як єдине рішення.

Ігри для фізичного розвантаження на уроці
Ми зростаємо
Правила гри: стоячи або сидячи за партою (ноги разом, руки опущені додолу), учні роблять спокійний вдих та видих, повільно підіймають руки вгору, тримають їх долонями одна до одної 9пальці разом), підтягуються всім тілом угору. В такому положенні перебувають 15-20 с, потім повільно опускають руки і розслабляються, роблять декілька вільних вдихів і видихів.
Підрівняй спинку
Правила гри: діти заводять руки за спину, долоні складають пальцями догори, розташовують так, щоб мізинці торкалися хребта, вирівнюють спину. Таку позу тримають 10-15 с.
Літак
Правила гри: учні, рівно сидячи за партами, складають руки на потилиці в «замок», лікті максимально розгорнуті назад. На рахунок «один» лікті заводять до підборіддя докупи, на рахунок «два» повертаються у вихідне положення.


Немає коментарів:

Дописати коментар