Конспект уроку
християнської етики в 4 класі
«Мудрість перетворює зле серце на добре»
Мета уроку:
Ø ознайомити з історичними подіями часів Київської Русі, пов’язаними з
вибором княгинею Ольгою та князем Володимиром віри; навести, як приклад, подвиг
давньоруських християн Феодора та Іоанна;
Ø розвивати інтерес дітей до життя історичних предків нашої держави;
Ø розкрити зміст поняття «забобони», пояснити їх вплив на дії та вчинки
людей;
Ø виховувати глибоке почуття віри Богові, а не забобонам;
Ø наголосити, що справжня мудрість дається від Бога, а люди, які шукають
її обов’язково знаходять;
Ø вчити дітей наповнювати своє серце мудрістю, бо серце людини, сповнене
мудрості, добрішає, прагне миру, запобігає ворожнечі.
Обладнання: підручник для 4 класу «Християнська етика
в українській культурі. Дорога мудрості» (авт. Чернуха В.Г., Бєлкіна Е.В.); робочий
зошит для 4 класу «Християнська
етика в українській культурі. Дорога мудрості» (авт. Чернуха В.Г., Бєлкіна
Е.В.); музичний
супровід до уроку (диск «Християнська етика в українській культурі. Дорога
мудрості. 4клас»); картки із написами якостей: доброта,
милосердя, любов, чесність.
Хід уроку
І. Організація класу до уроку.
Створення емоційного фону
Вчитель: До уроку всі готові? (Так)
Є натхнення для розмови? (Так)
Тож не варто зволікати,
Час урок наш починати.
Спершу сядуть всі дівчатка,
А за ними і хлоп’ятка.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Фронтальна бесіда.
- Пригадайте, в якому році князі Аскольд і Дір прийняли християнську віру
від греків? (В 867 році).
- Що привернуло увагу княгині Ольги з життя християн?
(Чесне і святе життя).
- В якому році охрестилася княгиня Ольга і з яким ім’ям? (В
954 році з ім’ям Єлена).
- Хто вбив князя Ігоря, чоловіка княгині Ольги? Чому?
(Князя Ігоря вбили древляни, тому що він був користолюбним. Перемігши плем’я
древлян, він узяв з них данину, а потім через якийсь час почав вимагати ще.)
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
- Сьогодні ми дізнаємось, як княгиня Ольга жорстоко помстилась древлянам, а
потім щиро розкаялася у своїх гріхах. А ще прочитаємо про випадок, який вразив
внука княгині Ольги князя Володимира, що він замислився над правильністю своєї
віри. Також спробуємо знайти відповідь на важливе для кожної людини питання,
хто ж насправді може допомогти людям.
ІV. Робота над вивченням нового матеріалу.
1. Робота над текстом підручника
(с.81-83):
а) читання
першого абзацу тексту;
б) аналіз прочитаного:
- Якою була Ольга після загибелі свого чоловіка – князя Ігоря? (Діти
відповідають).
- Чи усвідомила княгиня те зло, яке вона заподіяла?
в) розповідь вчителя:
- То ж ми бачимо, що справжня мудрість – від Бога. І ті люди, які
шукають її, обов’язково знаходять. Так сталося і з нашими славетними
прабатьками – княгинею Ольгою і князем Володимиром. Вони були освіченими і
розумними, але доки залишалися язичниками (поклонялися придуманим богам – богу
сонця, богу вітру, богу дому…) душі їх перебували у темряві, ненависті і
ворожнечі.
г) продовження роботи над
текстом, аналіз змісту прочитаного:
- Який випадок вразив князя Володимира, що він замислився над
правильністю своєї віри?
- Яке диво сталося з Володимиром під час хрещення? (Він прозрів).
- Які добрі справи почав творити князь, коли прийняв хрещення?
V. Фізкультхвилинка.
д) розповідь
вчителя:
- На прикладі такого дива, що сталося з Володимиром, ми бачимо, що
Бог творить свою мудрість. Він перетворює зле серце на добре. І, як
підтвердження цього, є чудесне зцілення князя під час хрещення, в момент
покладання на нього рук священними отцями. Язичницька віра відійшла в далеке
минуле. Але деякі забобони і марновірства ще залишились в традиціях нашого
народу. Люди продовжують святкувати язичницькі свята, не знаючи того, що це –
гріх проти Бога. А дехто вірить так, як вірять герої наступних ситуацій, які ми зараз прочитаємо.
2. Розкриття змісту нового поняття:
Забобони – віра в прикмети, в те, що
деякі дії, явища, істоти, маючи надприродні сили, є запорукою удачі чи невдачі в
чому-небудь.
3. Читання та обговорення ситуацій із
життя (с.84
в підр.).
- Як ви думаєте, чому не слід вірити в
забобони?
- Хто ж насправді може допомогти людям?
4. Аналіз першої
Заповіді Божої:
«Я – Господь,
Бог твій… Нехай не буде в тебе інших
богів… Не створи собі кумира і ніякого зображення того, що на небі вгорі, й що
на землі внизу, і що у воді нижче землі, - не вклоняйся їм і не служи їм…»
5. Слухання та обговорення музичного
твору.
О.Кошиць «Херувимська пісня» (у
виконанні дитячого камерного хору «Зоринка»).
VІ. Закріплення та
систематизація знань.
1. Виконання завдання 1 (с.28-29) в робочому
зошиті. Робота в міні-групах.
Гра «Хто перший дійде до
фінішу».
2. Гра «Чи всім потрібна мудрість?».
Робота в парах.
Діти
об’єднуються у пари. Кожна пара витягує картку з якою-небудь якістю, наприклад:
доброта, милосердя, любов, чесність та ін. Потрібно скласти розповідь, у якій
один із пари доводить, що їхня якість завжди приносить людям користь, а другий
переконує першого в тому, що без мудрості ця якість може завдати шкоди.
Висновок:
мудрість потрібна всім, не залежно від віку. Мудрість – це вміння
зробити правильний вибір, що принесе користь і тобі, і людям.
VІІ. Підсумок уроку.
- Поясніть, як ви розумієте такий вислів: «Голова має слухати серце,
а серце - голову».
- Коли серце людини сповнюється мудрістю, вона стає
добрішою, прагне миру, запобігає ворожнечі. Така людина покладає надію у своїх
справах на Творця, тому не звертає уваги
на забобони. Через це відчуває внутрішній спокій і впевненість у собі.
Немає коментарів:
Дописати коментар