5 березня 2017 р.

Пам'ятка для батьків

ЯК МОЖНА ДОПОМОГТИ ДИТИНІ ПОДОЛАТИ
 ДЕЗАДАПТАЦІЮ?

1.  Підвищити самооцінку дитини, зміцнити впевненість у собі.

2.  Допомогти дитині навчитися знімати надмірну напругу. Для зняття тривожності можна проводити ігри в «страшну школу», де за допомогою ляльок у формі міні-спектаклю діти відображають ситуації шкільного життя, які їх лякають, причому ці «страшні» моменти мають проявлятися в крайніх формах (щоб глядачам було дуже страшно!). Важливо заохочувати спроби дитини зобразити свої страхи в гумористичній, навіть карикатурній, формі.

3.  У молодшому шкільному віці оцінка — це не просто оцінка конкретного результату діяльності. Дитина суб’єктивно сприймає її як оцінку своєї особистості. «Ти погана, тому що ти погано вчишся»,— кажуть дитині. Вона погоджується, і виникає внутрішній конфлікт. Він супроводжується відчуттям невизначеності, невпевненості в собі, різними страхами. Саме тому важливо використовувати спеціальні оцінки, детально пояснюючи дитині, за що й чому її хвалять або роблять зауваження. Оцінювати потрібно не всю діяльність одразу, а її окремі елементи, особливо успішні.

4.  Показати дитині, що її цінують незалежно від її успіхів або неуспіхів, виграшу або програшу. Це дозволяє не орієнтуватися на результат, ставитися спокійніше до власних успіхів та невдач.

5.  Рухові занепокоєння, агресивність, підвищену напругу можна зняти, використовуючи прийом «щита»: дорослий тримає щит, об який можна стукати іграшковим м’ячем, бити кулаком тощо.

6.  Розповідайте позитивні історії зі свого життя.

7.  Тренуйте увагу та пам'ять , розвивайте мислення.

8. Грайте в школу. Хай всі іграшки вашого чада підуть в перший клас, а найулюбленіша стане вчителем. У такій грі можна пояснити основні шкільні правила: як сидіти за партою, як відповідати на уроці, як проситися в туалет, що робити на зміні (15-хвилинні "уроки" повинні чергуватися з п'ятихвилинними "змінами").

9.  Не напихайте новою інформацією. За час, що залишився, жодних "хвостів" ви не підтягнете. А якщо насідатимете на дитину з читанням і рахунком, ви зможете викликати у нього негативні емоції з приводу школи. Звичайно, почитати трішки, порішати нескладні приклади можна, але все це повинно бути в ігровій, непримусовій формі. Крім того, дошкільникам поважно по кілька разів читати одні і ті ж книжки. Вони, взнаючи "матеріал", прагнуть підказати розповідачеві, що буде далі, поправляють, якщо він допустив неточність. Це виробляє в них активність, і тоді їм буде абсолютне нескладно вже на першому уроці висловити свою "дорослу" думку.

Немає коментарів:

Дописати коментар